از ۲۷ شهریورماه نتیجه صحت‌سنجی نهایی مدارک بارگذاری شده برای تمامی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس پیامک خواهد شد.

بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از ۲۷ شهریورماه برای تمامی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس پیامکی ارسال خواهد شد و افراد می‌تواند نتیجه صحت‌سنجی نهایی مدارک بارگذاری شده را در پنجره واحد وزارت کشور مشاهده و پیگیری کند.

 نظری افزود: نتایج صحت‌سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به‌صورت یک آیکون نمایش داده می‌شود که قرمز بودن آن نشان دهنده نقض مدارک است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی، شرح داده شده است. 

او اضافه کرد: داوطلبانی که نتیجه صحت‌سنجی مدارک را به رنگ سبز مشاهده می‌کنید نیز می‌توانند با کد رهگیری اعلام‌شده برای ثبت نام نهایی در انتخابات اقدام کنند. براساس قانون ثبت‌نام نهایی داوطلبین از ۲۷ مهرماه و همچون مرحله پیش ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی آغاز خواهد شد. 

 رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: رد صحت‌سنجی مدارک در این مرحله به‌معنی عدم احراز صلاحیت نیست و طبق قانون افراد تا ۲۶ مهرماه فرصت ثبت اعتراض خواهند داشت و می‌توانند در صورت رفع اشکال و نواقص با اخذ تأییدیه ۶ دستگاه مربوطه، کد رهگیری برای ثبت‌نام نهایی دریافت کنند. 

او ادامه داد: طبق قانون فرصت پاسخ دادن ۶ دستگاه متولی به اعتراض متقاضیان پیش‌ثبت‌نام تا ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از برگزاری ثبت‌نام نهایی تعیین شده است و پیش‌ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه انجام شد.

نظری بیان کرد: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۹۴۶ متقاضی در استان مرکزی مدارک هویتی خود را در سامانه بارگذاری کردند که آمار‌ها رشد ۱۴۵ درصدی ثبت‌نام نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار